יום שני, 15 באוקטובר 2018

מראש פינה ועד מטולה – טיול מתוק במיוחד

זה היה טיול שהשתבש, אך מעז יצא מתוק ועל כך עוד יסופר.

עוד מתחילתו התאפיין הטיול בשיקול דעת לקוי, כאשר לא בדקתי את תחזית מזג האוויר. הוספתי חטא על פשע ודחיתי את אריזת התיקים לבוקר הטיול עצמו, דבר שעיכב אותנו בבוקר. יצאנו באיחור ולכן גם הגענו מאוחר ממה שתוכנן לאתר הקמפינג, מה שבסוף יתברר שקרה לטובה. מעז יצא מתוק, כבר אמרנו, לא?

בבוקר הטיול התעסקנו באריזה ובהחלטות הרות גורל כמו כמה בגדים להחלפה כדאי לקחת והאם חולצה ארוכה אחת תספיק, ולכן לא נותר לנו זמן לאכול או לארגן פיקניק כפי שאנחנו עושים בדרך כלל. וכך יצא שהגענו רעבים מאוד לראש פינה ופתחנו את הטיול בארוחת בוקר בבית קפה מיוחד השוכן בין סמטאותיה העתיקות של המושבה.

שם המקום "שוקולטה", הם מתמחים בשוקולד, אך מגישים גם ארוחות בוקר טעימות. בית הקפה משמש גם כגלריה ומציג את העבודות של הציירת גליה רון. סגנון הציור הוא נאיבי ואהוב עליי מאוד, כך שההנאה הייתה כפולה. הציורים מוצגים למכירה ויש גם הדפסים על אריחי קרמיקה ואפילו על מגנטים, כך שכל אחד יכול לרכוש משהו ולקחת אתו קצת מהיופי הזה.

לאחר שחידשנו כוחות ונהנו מקפה טעים ושוקולד, המשכנו בטיול בראש פינה.

בית הפקידות
בית הפקידות נבנה בראשית ההתיישבות בראש פינה כבית מגורים לפקידי הברון. כיום המבנים משמשים כמוזיאון ומוצגת במקום גם תערוכה אודות פרופסור מר שחקר את מחלת המלריה.

הכניסה למוזיאון בתשלום ויש גם חזיון אור קולי נחמד שהצליח לעניין אפילו את בני הקטן (בן שלוש). התערוכה עצמה לא גדולה, אך מעניינת מאוד לחובבי היסטוריה.

חנויות, גלריות ופינות חמד
חלפנו על פני מספר גלריות וחנויות מעניינות. לחלקן נכנסנו, באחרות רק הצצנו. אהבנו במיוחד את חנות הסבונים של נילי, מיוצרים בעבודת יד ומריחים נפלא. והצטערתי שלא היה לי יותר זמן לביקור מעמיק בגוונדולין – חנות ספרים יד שנייה.

המלצות נוספות לטיול בראש פינה והסביבה
בדיוק לפני שנה היינו בחופשה זוגית בעמוקה, התארחנו בצימר חביב והתפנקנו בטיפול וואטסו חלומי. כתבתי על כך בהרחבה, כולל המלצות נוספות למסעדות באזור. ואם אתם כבר בראש פינה, אז כדאי שתדעו שטיול בצפת משתלב נהדר ויאפשר לכם לטייל בעוד כמה סמטאות עתיקות. ועל כך כתבתי כאן.

הקמפינג שלא היה
כשהגענו לראש פינה השמש האירה לנו פנים, אך כשעזבנו כבר ירד גשם. ככל שעברו הדקות והגשם המשיך, הבנו שכנראה זה לא היה רעיון כל כך טוב לעשות קמפינג היום, אך בכל זאת המשכנו בנסיעה ל "ירוק על הנחל" שנמצא ממש על גדות החצבני. האתר נראה מקסים, והאוהל שהיה אמור להיות "שלנו" היה במיקום מושלם, קרוב למים. בהתייעצות עם צוות המקום, הבנו שצפוי עוד מטח של גשם חזק יותר. התלבטנו האם להישאר ובסוף וויתרנו. לא היינו ערוכים למקרה של גשם והאוהלים המשודרגים היו בתפוסה מלאה. אם היינו רק שחר ואני, אז אולי היינו נשארים. אך עם ילד קטן ונמרץ העדפנו להמשיך הלאה.

אחוזה במטולה
בדרך כלל אני אחראית על המסלול ועל מקום הלינה בטיול. אך הפעם, כאשר חישבנו מסלול מחדש, שחר לקח פיקוד, בדק, שאל, ומצא לנו מקום לינה מקסים במטולה, מתאים מאוד למשפחות עם ילדים. החדר היה נעים ונקי עם מטבחון קטן ומאובזר. אך ההנאה המרכזית הייתה החצר הנעימה, עם פינות ישיבה, נדנדות, ערסלים, כמה משחקים לילדים ודשא מטופח. סך הכל נהנינו מאוד ואני חושבת שהמקום יתאים גם לכמה משפחות שמטיילות ביחד.

הטרקטור בארגז החול
טרי, בעלת הבית של האחוזה, גילתה לנו שממש ממול, בקצה הרחוב, יש גינת טרקטורים קטנה ונחמדה. זה היה בונוס נוסף, במיוחד בשעות אחר הצהריים המאוחרות, עת הפועלים חוזרים מהמטעים עם הטרקטור וחולפים על פני הגינה.  הספר (הטרקטור בארגז החול) מוצג בגינה לצד הטרקטורים, כך שאפשר להרוויח גם שעת סיפור. כתובת: רחוב הדובדבן, מטולה.

נחל שניר

ביום השני לטיולנו התכוונו להמשיך עם התכנית המקורית: טיול רגלי בנחל שניר וביקור במוזיאון האדם הקדמון, אך שוב יצאנו לדרך מאוחר מכפי שרצינו, הפעם פשוט בגלל שהיה לנו כיף, נהנינו מארוחת בוקר מאוחרת ומהשמש הנעימה שהפציעה שוב. אז וויתרנו על המוזיאון ונסענו לנחל שניר. המסלול המעגלי נגיש לכיסאות גלגלים ולכן מתאים גם לטיול עם עגלות וילדים קטנים. המסלול די קצר והמים קפואים, אך סך הכל טיול נחמד וקליל.

וונדרלנד פטיסרי
מאחר ואת הטיול התחלנו בשוקולטה, היה זה רק ראוי שגם נסיים אותו עם משהו מתוק. עצרנו לקפה ועוגה באגמון מרקט - שוק אוכל מקורה עם מסעדות ודוכני מזון שונים, ביניהם Wonderland Patisserie, שם מכינים קינוחים כל כך יפים שקשה לבחור.

אמנם הטיול יצא שונה ממה שתכננו, אך הוא היה נהדר בדיוק כך.