יום שבת, 3 בפברואר 2018

דרום אדום - טיול פריחה

מזג האוויר הנעים והשמש החורפית שהובטחה בתחזית שכנעו אותנו שכדאי לצאת לטייל בטבע, במיוחד לאחר ימי הגשם הקרירים בהם היינו ספונים בבית. לשמחתנו התחזית לא אכזבה, ואנחנו יצאנו לטיול שכולו מרחבים ירוקים ופריחת כלניות מרהיבה.

יער שוקדה – חניון הכלניות
בין עצי היער, ברובם אקליפטוסים, פורחות הכלניות בשיא תפארתן. ההמלצה שלי – לא להסתפק רק במרבדי הפריחה הסמוכים לחניון. כדאי להיכנס ולצעוד בין העצים, בשבילים הנוחים להליכה, כך תוכלו לראות עוד ועוד מהמראה המופלא הזה. טיפ נוסף – כדאי להביא שמיכה או מחצלת ולמצוא פינה שקטה ונעימה להתמקם בה, לעשות פיקניק, לקרוא ספר, או פשוט ליהנות מהטבע.

צריך לזכור שאסור לקטוף את הכלניות, הן פרח מוגן!

למי שמתעניין לקרוא עוד על הכלניות, מצאתי הסבר מרתק בויקיפדיה. מצאו חן בעיניי גם כמה מההסברים למקור השם.

בעברית: כלנית – משום שהכלנית נאה ומלכותית כמו כלה ביום חתונתה.

בערבית : שקאא'ק א-נעמאן – פצעי נעמן. מקור השם באגדה על נעמן אל המזון והצמחייה, שנפצע בעת שצד חזיר בר. לפי הסיפור, טיפות מדמו של נעמן הפכו לפרחי הכלנית האדומים.

בתרונות רוחמה
בקבוצת הטיולים שלנו "טיולים בראש טוב" עלתה פעם השאלה: מה מושך להגיע למקום מסוים? האם נסענו לטיול בעקבות ספר, סרט או שיר?

נזכרתי בדיון הזה כשראיתי תמונה של בתרונות רוחמה באתר של חבל הבשור. ראיתי את התמונה וידעתי שאני חייבת להגיע לשם.

איך מגיעים? פשוט רשמים בוייז "בתרונות רוחמה" ועוקבים אחר ההוראות והשילוט. דרך העפר הסמוכה לקיבוץ מובילה לתצפית. אנחנו לקחנו את ההמלצה שקראנו ועצרנו לטייל בשבילים שראינו לצד הדרך. את התמונה הבאה צילמנו בעת העצירה ובן השנתיים שלי קרא בהתפעלות: "זה ים ירוק!".

"ים ירוק"  - בתרונות רוחמה

אני לא הצלחתי לצלם תמונות יפות כמו אלו שראיתי באתר, אבל זה בסדר, כי יש רגעים ותחושות שאי אפשר להעביר בתמונות. תחושה של שלווה עמוקה, ושקט... כל כך שקט ששומעים את העלים זזים ואת רחש החרקים, ושומעים גם את הדי המכוניות מהכביש. כל אלו ביחד חוברים להרמוניה נפלאה. אמרתי לשחר שהייתי יכולה לבלות שם כמה שעות, בלי לעשות כלום, פשוט להיות. הוא הסכים איתי, אז נראה לי שעוד נשוב לשם רק שנינו, לתפוס קצת שלווה.

שוק איכרים בחווה ההולנדית

בכל ימי שישי בפברואר, במהלך פסטיבל דרום אדום (2018) מתקיים יריד איכרים הולנדי במושב שדה צבי. בכניסה לחווה קידמה את פנינו מוזיקת ירידים משמחת, שהושמעה מתיבת נגינה הולנדית. עבור בני הקטן הייתה זאת אטרקציה של ממש.

במתחם עצמו יש דוכני מזון הולנדי, דוכנים של תוצרת חקלאית מקומית וגם דוכנים של אמנים ויוצרים מקומיים.

אנחנו הגענו בסמך לשעת הפתיחה, ואני משערת שזאת הסיבה שלא היה עמוס. העברנו שם שעה קלה ונעימה, שתינו קפה הולנדי וטעמנו מהצ'יפס המפורסם.

בדרך כלל אני לא אוהבת ירידים ודוכנים, אך הפעם ממש נהניתי. אני חושבת שסוד הקסם הוא בפשטות.

שעות פעילות: 09:00 – 15:30.

במהלך חודש פברואר מתקיימים ירידים נוספים במסגרת הפסטיבל. כאן תוכלו למצוא מידע נוסף.

מקומות ואטרקציות ששמרנו לטיולים הבאים:

פוסטים נוספים עם המלצות לטיולים בארץ:
טיול משפחתי בחיפה

תודה שקראתם! מוזמנים להירשם לקבלת עדכונים במייל, אפשר גם להתעדכן בעמוד הפייסבוק של הבלוג.
ואם ראיתם פריחה נהדרת, אשמח לקבל המלצות לטיולים הבאים :)

12 תגובות:

1. "ים ירוק" איזה תיאור נפלא :-) ורואים שהייתם בשישי ולא בשבת...

תשובות
    1. תודה! בשבת אנחנו מעדיפים לנוח :)

מחק
  2. ליען,טיול מושלם היה לכם. גם אני התלהבתי מהים הירוק של בן השנתיים שלך. כמה כיף לטייל עם בן שנתיים ולראות הכל גם בעיניים שלו.

תשובות
    1. את כל כך צודקת :) זה כיף ומעניין לראות את הפרשנות שלו, את ההתלהבות ואת השאלות שמעסיקות אותו :)

מחק
  3. אזורים שבהם אני מרגישה ממש בבית! רואים שהיה לכם כיף. הצילומים משדרים רוגע ויופי אין סופי. ממליצה מאד למי שמגיע לאזור המועצה האזורית אשכול לקפוץ גם למחלבת צאלה ולהצטייד בגבינות הנפלאות או בסל פיקניק כייפי. בנוסף, במצפה גבולות יש אירועים במהלך כל השנה (לא רק בדרום אדום) ושווה להגיע ולבלות במקום.

תשובות
    1. תודה אורה על ההמלצה, למען האמת, חשבנו לשלב גם ביקור בצאלה, אבל לא יצא, אז נשמור את ההמלצה לטיול הבא :)

מחק
  4. ים ירוק!!!! איזה ילד יצירתי!!! למרות שאני מרגישה שמיציתי את הדרום האדום, עשיתי לי חשק במילים שלך לשוב אליו!

תשובות
    1. זאת פעם ראשונה שאני משתתפת בדרום אדום, והאמת שזה היה ממש במקרה. קודם החלטנו לצאת לטייל באזור, ורק אז גילינו את הפסטיבל. בדרך כלל אני נמנעת מאירועים המוניים. אנחנו כנראה הצלחנו לחמוק מההמון בכך שטיילנו ביום שישי, ובאמת שלא היה עמוס. בכל אופן, אני רואה בפסטיבל הזה גם דבר חיובי, שמקדם את התיירות בנגב וגם עסקים מקומיים.

מחק
  5. ליען איזה יופי של פוסט. אני דווקא חושבת שהתמונות שלך נהדרות! מזמן לא היינו באיזור הזה בחורף והפוסט שלך עושה חשק. אני מאוד אוהבת איך שאת מסקרת מקומות - תמיד יש לך שורה כזאת, שמתמצתת בדיוק למה אהבת. אז אני גם בעד פשטות, וממש מתחשק לי לבקר ביריד ההולנדי.

תשובות
    1. תודה ינינה :) זאת בדיוק העונה לטייל שם, מקווה שיצא לכם. אני שמחה שאהבת את הפוסט.

מחק
  6. לוקחת את ההמלצה שלך לשמיכה ומחצלת, ליציאה מהשבילים. תמונות נפלאות. כל כך יפה המדבר בעונה הזו

תשובות
    1. איזה יופי, החלטה נבונה :) אני בטוחה שתהנו, ואשמח לקרוא חוויות לאחר מכן.