יום שבת, 30 בספטמבר 2017

טיול משפחתי בחיפה

כמו כל ההורים, גם אנחנו הבנו מהר מאוד שלטיול עם ילד קטן צריך להיערך אחרת. אני חייבת להודות שבטיול הראשון לא היה לנו קל, אבל מאז השתפרנו, ואפשר לסכם את הטיול האחרון כמוצלח מאוד.

הזמן: אמצע חודש אוגוסט.

מזג האוויר: חם מאוד.

ההרכב: זוג הורים + ילד בן שנתיים.

היעד: חיפה.

ברגע האחרון
את הטיול הזה תכננו ממש ברגע האחרון. אז בעיקרון חיפשנו מקום לינה זול ולפי זה בחרנו את היעד. מקום אחד שמצאנו היה אכסניית הנוער בעין גדי, אבל לא כל כך ידעתי מה נוכל לעשות בסביבה עם ילד בן שנתיים. מקום נוסף שמצאנו היה בחיפה וכך בחרנו את היעד.

בדרך לחיפה עוצרים בנחל השופט
חיפשנו מקום נחמד לעצירה בדרך, שיהיה אפשר לטייל בו ולעשות פיקניק, וכמובן שיתאים גם לילד קטן. לא מזמן היינו בגן הנדיב בזכרון יעקב, היה נהדר ואני בהחלט ממליצה לבקר שם עם או בלי ילדים, אבל רצינו להכיר מקום חדש. לאחר חיפוש קצר באינטרנט, קראתי שבנחל השופט יש מסלול נגיש לכיסאות גלגלים, מה שהופך אותו לידידותי גם לילדים.

המסלול עובר בין עצים וסבך של שיחים, לכן ברובו הוא מוצל. בדרך יש בריכות שכשוך קטנות, אנחנו הסתפקנו בטבילת הרגליים במים. ליד החניון, סמוך לנקודת ההתחלה והסיום, פזורים שולחנות פיקניק רבים אבל אנחנו העדפנו למצוא פינה נחמדה באמצע המסלול ולעצור שם לארוחת בוקר.

המסלול  לא ארוך, אמנם לקחנו עגלה אבל כמעט ולא נעזרנו בה. מידע נוסף תוכלו למצוא כאן.

לינה בחיפה - מלון דירות מעוצבות 1926
בסופו של דבר ישנו במלון שנקרא: מלון דירות מעוצבות 1926. למה בסופו של דבר? כי היה מלון אחר וזול יותר שכמעט הזמנו, אבל רגע לפני שביצענו את ההזמנה הבנו שמדובר בחדר סטודיו עם שתי קומות וזה לא התאים לנו, אז עברנו למלון הבא ברשימה מבחינת רמת המחיר, ובדיעבד עשינו את ההחלטה הנכונה כי היינו ממש מרוצים.

כבר בשלב של טרום ההזמנה, כשרק הסתכלתי בתמונות, המלון מצא חן בעיניי. אבל הזכרתי לעצמי לא להתלהב יותר מידי והתכוננתי לאכזבה שמרגישים לפעמים כשמבינים שלמלון פשוט היה צלם טוב. במקרה הזה, קרה בדיוק ההיפך. החדר היה מרווח, נעים, מעוצב יפה, מאובזר היטב ולא פחות חשוב: נקי.

בחדר הייתה מיטה זוגית ועוד מיטת יחיד וגם ספה, פינת אוכל ומטבחון מאובזר בכלים, כולל כירה חשמלית. במקרר חיכו לנו קרטון חלב ובקבוק מים קרים. הייתה גם פינת קפה ועל השולחן היו פינוקים קטנים כמו מאפינס, עוגיות ושוקולד.

בחדר שלנו הייתה גם מרפסת קטנה שצופה על הרחוב, שלקראת הערב הלך והתמלא בצעירים היוצאים לבלות במסעדות ובברים שבסביבה וגם ממש מתחת למלון. למזלנו, החלונות היו אטומים לרעש ולכן לא סבלנו מההמולה שהייתה בחוץ.

המיקום של המלון בעיר התחתית בחיפה, לא רחוק מהמושבה הגרמנית, באזור שנחמד לטייל בו, יש חנויות, מסעדות ובתי קפה לרוב.

אז בשורה התחתונה, כפי שהבנתם, אני ממליצה בחום על המלון ואשמח לחזור לשם שוב.

טיול לאורך הים – חוף הכרמל
לקראת ערב יצאנו לטייל לאורך החוף, אנחנו לא נכנסנו למים, אבל החוף מסודר, נקי ומזמין. יש גם כמה מסעדות, אבל אנחנו אכלנו במקום אחר.

טיילת לואי
אמרתי לשחר שיש נקודת תצפית בחיפה שאף ביקור בעיר לא יהיה שלם בלעדיה. לכן נפרדנו מחיפה בטיילת לואי, שמשקיפה על העיר והגנים הבאהיים. כנראה שלא מעט אנשים חשבו כמוני, והיה קשה למצוא חניה ביום שבת בבוקר, אבל לחנייה המרוחקת היה גם יתרון, כי טיילנו ברחוב בעודנו סופגים את האווירה המיוחדת של השכונה ונהנים מהנוף המציץ בין הבתים והעצים.

בטיילת, ממש מול הכניסה לגנים הבהאים, יש גם גינת משחקים מוצלת ולא רחוק משם נמצא גם מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית

מסעדות
באחד הפוסטים האחרונים שכתבתי, קבלתי תגובות מהקוראים שכדאי לכלול גם המלצה או הצעה למסעדות באזור הטיול, אז הנה אני מיישמת את ההצעות שלכם :)

Enkidu -בית קפה ומסעדה, אכלנו שם ארוחת בוקר פשוטה וטעימה ולא פחות חשוב, גם לא יקרה! השירות היה אדיב, הקפה טעים והיה נוח לסעוד שם עם ילד קטן. הכתובת: רחוב נתנזון 14, חיפה.

פטוש -  אכלנו שם ארוחת בוקר בפעם הקודמת שטיילנו בחיפה. המקום ממש מיוחד, מציעה לכם פשוט להיכנס לאתר ולהתרשם מהתמונות והתפריט. הכתובת: שדרות בן גוריון 38, חיפה.

תם ונשלם הטיול בחיפה, היה קצר אך מוצלח ובהחלט נרצה עוד לשוב אליה בקרוב. יש לחיפה הרבה מה להציע למטיילים, בין אם זה אתרים היסטוריים, מוזיאונים או טבע ופארקים בעיר ובסביבתה.

ומי שאוהב שווקים בוודאי ישמח לבקר בשוק הפשפשים של חיפה.

יש מקום אחד שרצינו מאוד להגיע אליו, אבל ויתרנו כי ביום שישי הוא נסגר מוקדם: המדעטק – מוזיאון המדע בחיפה. יש שם תערוכות קבועות ומתחלפות וממה שהבנתי מאוד מומלץ לילדים, גם לקטנטנים.

אם אתם מתכננים טיול בחיפה, כדאי לכם להציץ לבלוג של חברתי אורה שכתבה על שביל חיפה.

תודה שקראתם, אני מקווה שמצאתם כאן המלצה או שתיים שיעזרו לכם לתכנן את הטיול הבא.

אולי יעניין אתכם לקרוא פוסטים עם המלצות על מקומות נוספים בארץ:
צפת
כפר גלעדי

12 תגובות:

1. אני מאד אוהבת את חיפה ועשית לי חשק עם הוסט המאד נחמד שלך. את צריכה לסקר בתי מלון....

תשובות
    1. תודה מיכל, ואני בהחל מסכימה איתך, זה ג'וב חלומותיי :) לפחות אני קצת זוכה להגשים אותו דרך הבלוג.

2. ליען,
    טיול קטן ונחמד! נחל השופט הוא אכן מקום נהדר לטיול עם ילדים קטנים. מצטרפת להמלצה. שמחה שנהניתם. חיפה היא יעד טריקי מבחינתנו, מצד אחד לא קרוב מספיק כדי לקפוץ. אבל מצד שני לא מספיק רחוק בשביל בית מלון. אבל דווקא המלון שאת בהיית עושה חשק לויברח קטו מהילדים. תודה על ההמלצות.

תשובות
    1. תודה ינינה, גם עבורנו חיפה היא לא בהכרח יעד לישון בו, אבל מספיק רחוקה כדי שנעשה את זה מידי פעם:)

מחק
  3. תודה ליען, נתת לי רעיונות לטיול צילום. מתכננת על חיפה עם חברה אחרי סוכות.

תשובות
    1. אוהו, בטוחה שתהני :) מחכה לקרוא את הפוסט שתכתבי לאחר הטיול:)

מחק
  4. כתל אביבית שילדיה בגרו היה ויש לחיפה מה להציע (במקרה שלנו גיחות ללא לינה)
    הגנים הבאהיים שצילמת ממש נהדרים, והסיור שם מאוד מעניין.
    ממש בימים אלו של סוכות - פסטיבל סרטים מן המשובחים שיש אצלינו .
    בחנוכריסמס יש חגיגות בשוק - משולט לסיורים עם המלצות טובות .
    היו לנו תוכניות למוזיאון היפני שהזכרת, אבל הוא היה סגור ביום הביקור שלנו - עוד סיבה לחזור.
    בקיצור אם רוצים לבלות בחיפה היא בהחלט יודעת לספק את הסחורה בכל ההרכבים .
    תודה שהקפצת לנו את חיפה :)

תשובות
    1. תודה טובה, אין ספק שיש לנו מקומות יפים ומעניינים בארץ. זאת לא ניו יורק שלך, או לונדון שלי, אבל המקומות יפים בדרכם שלהם :)
      אגב, לפני שנתיים גם אנחנו היינו בחנוה-כריסמס בחיפה והיה לגמרי חו"ל!

מחק
  5. ליען, חיפה נראית עיר נפלאה בפוסט שלך. מלון דירות מעוצבות 1926 מלא אופי. טיילת לואי היא אכן נקודת מפתח, אבל באמת יש כל כך הרבה מעבר. בדרך כלל כשמדברים על טיולים בארץ מתייחסים לנחלים ולאתרי הטבע. נחמד לקרוא על בילוי עירוני.

תשובות
    1. אכן נגענו רק בקצה הקרחון ועוד נשאר הרבה מה לגלות בטיולים הבאים.

מחק
  6. ליען, חיפה היא אחת הערים האהובות עלי. אני אוהבת את מראה השכונות שגולשות מהכרמל לכיוון הים ואת הערוצים עם הצמחיה הטבעית שמפרידים בין השכונות. חיפה היא עיר עם יחסי ציבור לקויים. יש לה כל כך הרבה מה להציע ועדיין היא נשארת עם דימויי של עיר פועלים מנומנמת. הפוסט שלך יעזור להעיר אותה.

תשובות
    1. היטבת לתאר את מה שאני אוהבת בחיפה, מקווה שהייתי שגרירה טובה של העיר. אני חושבת שבאמת יש בה הרבה מה לראות ולעשות ולגלות.