יום שלישי, 5 ביולי 2016

חופשה בגליל - חלק ב'

ברשומה הקודמת  כתבתי על הטיול בצפת ועל הביקור בבית דוברובין. והיום, אני רוצה לספר לכם על אטרקציות ומסלולי טיול בגליל העליון שמתאימים לטיול ובילוי גם עם ילדים.

אמנם ש' ואני היינו בנופש זוגי, רק שנינו, אבל לא יכולתי שלא לשים לב עד כמה המיקום של המלון (כפר גלעדי) וכל האטרקציות שסביבו פשוט מתאימים לכולם. לזוגות, למשפחות. לנופש רגוע או לחופשה פעילה.

היום הראשון של הטיול הסתיים פחות או יותר אחרי הביקור בצפת , שלאחריו עברנו בבית דוברובין ומשם היישר למלון בכפר גלעדי. קצת נחנו, קצת בריכה, ארוחת ערב ובלי לשים לב, נרדמנו מול הטלוויזיה, מנצלים את העובדה שאנחנו יכולים לישון כל הלילה מבלי לקום לתינוקי שנשאר עם סבא וסבתא.

שמורת תל דן

לטיול הרגלי בשמורת תל דן יצאנו מיד לאחר ארוחת הבוקר, כי מזג האוויר היה צפוי להיות חם מהרגיל ורצינו לנצל את השעות היותר נעימות של הבוקר.

זה לא סוד שאזור הגליל התברך במסלולי טיול והליכה לרוב, אבל היו שתי סיבות עיקריות שבגלן בחרנו לטייל דווקא בתל דן.

הסיבה הראשונה – הקרבה למלון בכפר גלעדי. רק' 15 דק' נסיעה. מושלם. לא צריך לבזבז זמן חופשה יקר על נסיעה ממקום למקום (חוץ מהנסיעה עצמה לצפון).

הסיבה השנייה – שהמסלול עצמו קל ומוצל ברובו ומתאים גם למי שלא מיטיב לכת. חלק מהמסלול גם מונגש לנכים, שבעיניי זה חשוב מאוד וגם מאפשר טיול עם עגלה וילדים קטנים.

ליציאה למסלול מוקדם בבוקר היה יתרון נוסף והוא שבכך נמנענו ממאות המטיילים שהגיעו מאוחר יותר, אותם ראינו מגיעים באוטובוסים  כאשר יצאנו מהשמורה.

את החום הכבד כמעט ולא הרגשנו כשטיילנו בתל דן, בגלל המסלול המוצל והסמיכות למים הקרירים.

קיבוץ דפנה

אחרי הטיול בנחל דן, חיפשנו לעצמנו פעילות קלילה שלא תעיק עלינו בחום הכבד. רצינו לעשות מסלול נוסף או קיאקים, אבל החום הכבד פשוט לא עשה לנו חשק לפעילות גופנית. את הבילוי האלטרנטיבי מצאנו כשעברנו על פני קיבוץ דפנה והחלטנו להיכנס לחנות המפעל של טבע נאות.

סנדלים חדשות לא רכשנו, אבל גילינו מתחם עם כמה חנויות חמודות ובית קפה"קוקיה"  שם עצרנו להתרעננות ומנוחה (טיפ ממני: השייק תמר – בננה - מלון על בסיס מים – מומלץ!!!).

כשנכנסנו לקיבוץ דפנה, ראינו גם שלט שמצביע לכיוון מוזיאון השוקולד של שולמן, וכמכורה לשוקולד רציתי לבקר גם שם, אבל פשוט שכחנו....

כפר גלעדי

אחרי הביקור בקיבוץ דפנה ובחנויות החמודות, חזרנו למלון בכפר גלעדי, וגם שם, מסתבר, יש לא מעט דברים לעשות. אבל לא עשינו אותם כי היה חם באופן חריג אז פשוט רבצנו בבריכה וחיכינו לשעות אחר הצהרים כדי ללכת לקיאקים בכפר בלום.

וכך פספסנו את "בית השומר", "אתר הסליקים" ו"חצר ראשונים". בשבילי זה באמת היה פספוס, כי אני הרי אוהבת היסטוריה. ש' לעומת זאת שמח לבלות בבריכה במקום במוזיאון.

עוד בכפר גלעדי -  "שביל הלולים", -  שחזור של חצר המשק בקיבוץ שפזורות לאורכו חנויות מקסימות של יד שנייה ואמנים.

קייקי כפר בלום

עוד בבוקר ביררנו מה השעה המאוחרת ביותר בה ניתן לרדת עם קייק למים (16:00 נכון ליוני 2016) והגענו למקום בהתאם , מצוידים בחוברת קופונים שקבלנו במלון, מה שהקנה לנו 15 ₪ הנחה לכל אחד. שווה.

אז איך היה לעשות קייקים אחרי כמעט שני עשורים שלא עשיתי את זה? כיף גדול! וגם גילינו שביחד, יש לנו עבודת צוות לא רעה בכלל, למרות ש ש' לקח על עצמו את רוב מלאכת החתירה ואני רק תמכתי ברגעים המאתגרים יותר.

טיפ ממני: זאת חוויה רטובה. נקודה. תשאירו חפצים אישיים וניידים ברכב או בלוקרים. וגם, אל תגיעו עם טייץ, כמוני. הרבה יותר נוח בגד ים או משהו בסגנון, והכי חשוב- קחו מים. פשוט בקבוק מים לכל אחד, זה לא תופס מקום ולא מכביד. אבל בקיץ חם והמסלול המשפחתי אורך כשעה עד שעה וחצי וזה המון זמן להיות בשמש בלי שתייה.

למעבר לאתר של קייקי כפר בלום - לחצו כאן.

עוד אטרקציות בגליל העליון

תם ונשלם היום השני בחופשה הגלילית. מקווה שתמצאו את ההמלצות שימושיות לטיולכם הבא בצפון.

בפוסט הבא, הסבר מפורט על המלון שישנו בו.

תודה שקראתם, ואם יש לכם המלצות משלכם לפינות חמד בגליל העליון, אתם מוזמנים לספר על כך בתגובות.

למעבר לרשומה הקודמת: חופשה בגליל- חלק א' - לחצו כאן.